Thursday, March 20, 2008

Delat dokument in action

Nu har jag skapat ett delat dokument på Buzzword, där det är tänkt att jag och Kicki skall skriva om Wikis. Är det någon mer som är intresserad av att deltaga så får ni höra er till min via mail.

Eftersom detta är en kurs så bjuder jag in er alla som vill att bli s.k. reviewer så ni kan se hur vårt arbete framskrider och kommentera. Ni kan då inte ändra i själva dokumentet. Skicka mig ett mail och tala om detta så ser jag till att ni får en inbjudan.

2 comments:

MIA said...

Hej!
Jag har skrivit lite om wikis i min blogg. Jag är gärna med på ett hörn i det här dokumentet.

Jag tycker att det är intressant med delade dokument och wikier "in action" eftersom jag tror att de kräver ett helt nytt sätt att skriva. Det gäller att göra sig av med en stor del prestige vad gäller den "egna" texten, och utrusta sig med en stor portion mod för att väga gå in och ändra på, eller till och med radera(!), andras texter.

Kicki said...

vad spännande- radera i andras kommentarer- inte ska väl jag?
den svenska lagomheten kan komma på skam.

jag visste inte ens hur jag skulle hantera mina inlägg i det delade dokumentet Jimmy och jag valt att dela, utan valde att skriva kicki: .... bla bla
vad fegt!

men efter att läst runt litet och pratat med lennarth inser jag att om det ska vara värt att kallas delat dokument måste man ju äga och ta ansvar för texten tillsammans. Vilka konskevenser kan detta få i undervisningssammanhang- ja det tänkte jag utveckla i min essä...